Άρθρα

Να ανοίξει ξανά το θέμα των ταυτοτήτων

mavraΌταν το 2000 η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αποφάσισε πως το θρήσκευμα πρέπει να απαλειφθεί από τις ταυτότητες, ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος κάλεσε τους πιστούς σε λαοσυνάξεις και η Εκκλησία προχώρησε σε συλλογή υπογραφών για διενέργεια δημοψηφίσματος. Την θυμάμαι πολύ καλά εκείνη την περίοδο γιατί τότε είχα γνωρίσει έναν πασόκο. Από τους πολλούς που υπήρχαν τότε. Τους πατούσες.

Ο πασόκος που είχα γνωρίσει σε μια παρέα ήταν φανατικά υπέρ της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες.

Θυμάμαι πως πίναμε καφέ σε μια ωραία πλατεία και έσκασε μύτη ο πασόκος με μια τεράστια σημαία με τον δικέφαλο αετό. Είχε πάει στη λαοσύναξη του Χριστόδουλου.

«Τι έγινε» του λέω, «κέρδισε η ΑΕΚ;».

Έβριζε ο πασόκος τον Σημίτη και εξυμνούσε τον Χριστόδουλο. Τον είχε πιάσει υστερία.

Θυμάμαι πως του είχα πει –και όχι μόνο εγώ- πως η πίστη του κάθε ανθρώπου είναι προσωπική του υπόθεση και πως ήταν σωστή η στάση του τότε υπουργού Δικαιοσύνης, Μιχάλη Σταθόπουλου.

Δεν άκουγε τίποτα ο πασόκος. Ήθελε να αναγράφεται το θρήσκευμα στην ταυτότητά του.

Ήταν ολοφάνερο πως η στάση του Χριστόδουλου στο θέμα των ταυτοτήτων -εκτός από αντισυνταγματική- ήταν υποκριτική και πολιτική.

Δεν είναι τυχαίο πως, όταν έγινε κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, ο Χριστόδουλος ξέχασε την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες.

Και ο Κώστας Καραμανλής –που είχε σπεύσει να υπογράψει- το ξέχασε επίσης.

Ο Χριστόδουλος δίχασε τους Έλληνες –και ήταν ο πρώτος Αρχιεπίσκοπος που το έκανε αυτό- γιατί, μπορεί 3 εκατομμύρια Έλληνες να υπέγραψαν υπέρ της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες αλλά 7 εκατομμύρια Έλληνες δεν υπέγραψαν.

Επίσης, σε ανθρώπους σαν κι εμένα, που δεν πιστεύω αλλά συμμετέχω σε κάποιες από τις εκδηλώσεις της Εκκλησίας σαν πολίτης που ζει σε μια χριστιανική κοινωνία, η διχαστική στάση του Χριστόδουλου προκάλεσε αντιπάθεια για την Εκκλησία.

Ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ -που όταν είχε ερωτηθεί για το ποια είναι η γνώμη του για αυτούς που πάνε στην Εκκλησία μια φορά τον χρόνο πέντε λεπτά πριν την Ανάσταση είχε απαντήσει πως αυτοί μπορεί να είναι οι πιο πιστοί και οι πιο καλοί άνθρωποι- ήταν πιο έξυπνος και πιο ανθρώπινος.

Τελικά, το θρήσκευμα δεν αναγράφεται πια στις ταυτότητες, και κανείς πια δεν μιλάει για αυτό. Ακόμα κι ο πασόκος που είχα γνωρίσει μάλλον θα το έχει ξεχάσει.

Σκέφτομαι πως πρέπει να ανοίξει ξανά το θέμα των ταυτοτήτων.

Μετά από όλα αυτά που έχουν συμβεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, θα πρέπει οι ταυτότητες των Ελλήνων να γράφουν κάτι για την πνευματική τους κατάσταση.

Δεν έχω αποφασίσει τι ακριβώς θα πρέπει να αναγράφεται στις ταυτότητες των Ελλήνων.

Είμαι μεταξύ του «Καθυστερημένος», «Μικρονοϊκός», «Μπάζο» και «Χάπατο».

Πηγή: Πιτσιρίκος