Δεν είναι ένας δεν είναι δυο. Δεν είναι μια φορά, αλλά κάθε μέρα και κάθε φορά. Αυτή είναι η πραγματικότητα στους δρόμους της Λάρισας. Αλλά κανένας δεν ασχολείται με αυτό, για να μην ανέβουν τα... στατιστικά παραβατικότητας.
Συμπεριφορά οδηγών σε κόκκινο σηματοδότη:
Τα παρακάτω video είναι μερικά παραδείγματα από την ελληνική πραγματικότητα και δείχνουν τη συμπεριφορά των νεοελλήνων στον κόκκινο σηματοδότη.
Το πρώτο video αφορά στους οδηγούς και το δεύτερο στη συμπεριφορά των πεζών.
Ο ΚΟΚ είναι μάλλον μόνο για τους μλκες σε τούτη τη χώρα. Ενώ περιμένω στην αριστερή λωρίδα, όπως και άλλοι πίσω μου, οι οδηγοί ταξί χρησιμοποιούν αυτή που είναι για ευθεία κατεύθυνση και σταματάνε μπροστά μέσα στη διασταύρωση. Και απ' ό,τι φαίνεται, δεν το κάνουν για πρώτη φορά, αλλά μάλλον είναι ο κανόνας:
Τα φανάρια έχουν πια διακοσμητικό ρόλο στη χώρα μας. Κανένας δεν τα λαμβάνει υπόψη και χειρότερα από τους οδηγούς συμπεριφέρονται οι πεζοί, όπως θα διαπιστώσετε στα παρακάτω video. Δαιβαίνουν τις διαβάσεις χωρίς να κοιτάζουν καθόλου το χρώμα του φαναριού. Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς, όπως θα διαπιστώσετε στα Video που ακολουθούν.
Δείτε στο επόμενο video πως αγνοούν το φανάρι οι πεζοί:
Στο επόμενο video αναδεικνύεται η αναρχία των πεζών. Δείτε πως συμπεριφέρονται νέοι, γέροι και άτομα που θα έπρεπε να περνούν με μεγάλη προσοχή μόνο από εκεί που επιτρέπεται...
Ένας θεσμός που θα μπορούσε και θα όφειλε να να διδάξει τους μαθητές, πως και πότε μπορούν να περνάνε με ασφάλεια το δρόμο. Αντί αυτού δημιουργούν στα παιδιά την αίσθηση, ότι έχουν το δικαίωμα να ακυρώνουν τον ΚΟΚ και να περνούν μόλις φτάνουν στη διάβαση.
Ο νόμος που διέπει τη λειτουργία του θεσμού αυτού, είναι σαφής: "Ο σχολικός τροχονόμος ρυθμίζει την κυκλοφορία σε ορισμένο σημείο της οδού (και όχι σε διασταύρωση), διακόπτοντας τη ροή οχημάτων σε διατομή της οδού, όπου υπάρχει σημασμένη διάβαση πεζών."
Έχουν σταματήσει στη λωρίδα της εξόδου, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι βάζουν σε κίνδυνο τους οδηγούς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη λωρίδα για να βγούνε από τον αυτοκινητόδρομο…
Τροχονόμος βγαίνει στη μέση του αυτοκινητοδρόμου, για να κάνει νεύμα σε αυτοκίνητο να βγει για έλεγχο. Μιλάμε για δρόμο με τρεις λωρίδες, όπου επιτρέπονται ταχύτητες μέχρι 120χμλ/ώρα.
Τον πρώτο καιρό που μπήκαν οι κορίνες στη ζωή μας, διευκόλυναν πολύ την κίνηση με αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης. Τον τελευταίο καιρό, δεν εμποδίζουν κανέναν να τις πατήσει και να παρκάρει επάνω τους.
Άρα οι κορίνες από μόνες τους, όταν δεν υπάρχει βούληση αστυνόμευσης και εφαρμογής του μέτρου, δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα.
Οι αρχές, που δημιουργήθηκαν για τον έλεγχο και την επιβολή του νόμου, φιλισοφούν και λένε ότι φτάιει η παιδεία. Στα άλλα κράτη, με τα οποία θέλουμε να μας συγκρίνουν, το έλυσαν το πρόβλημα. Εμείς ακόμα φιλοσοφούμε.
Μη σας φανεί παράξενο αν δείτε το συγκεκριμένο οδηγό να διαμαρτύρεται για την κατάσταση στους δρόμους της πόλης και να ζητάει από το Δήμαρχο καλύτερες συνθήκες. Τι θα έλεγε ο ίδιος αν έπρεπε να περάσει το αναπηρικό καροτσάκι της μάνας του από αυτό το πεζοδρόμιο;
Λάρισα, οδός Δήμητρας
Στη χώρα μας πληθαίνουν συνεχώς οι κυκλικοί κόμβοι, αλλά οι οδηγοί δεν γνωρίζουν πως πρέπει να συμπεριφερθούν και ποιος είναι ο σωστός τρόπος οδήγησης σ' αυτούς. Αυτοκίνητα που κινούνται στη δεξιά λωρίδα, μπαίνοντας στον κόμβο, αλλάζουν λωρίδα και πολλές φορές κλείνουν το αυτοκίνητο που κινείται στην αριστερή λωρίδα.
Στα επόμενα βίντεο θα δείτε το σωστό τρόπο, αλλά και το τι συμβαίνει καθημερινά στους δρόμους μας.